Nieuwe documentaire over de gevaren van suiker

Bekijk hieronder een nieuwe Canadese documentaire over de gevaren van suiker. Er komen veel deskundigen aan het woord, waaronder Dr. Lustig die de discussie altijd op scherp zet. Hij noemt suiker giftig en gevaarlijk en waarschuwt al jaren hiervoor. Hij en anderen zeggen dat consumptie van suiker leidt tot tal van ziektes zoals obesitas, diabetes, hart- en vaatziekte, kanker, alzheimer, etc.

Bekijk de documentaire en geef hieronder aan wat jij ervan vindt. Deel deze ook met je vrienden op LinkedIn, Twitter en Facebook. Iedereen moet dit weten!!!

4 gedachten over “Nieuwe documentaire over de gevaren van suiker”

  1. Fantastisch filmpje. Heel overtuigend!
    En… ik weet dat het helpt, want ik ben met een lage koolhydraten levensstijl 7 kg afgevallen en blijf op dit gewicht, van maat 42 naar maatje 38
    en ik ben 77 jaar.
    Als ik het kan…. kan iedereen het!

  2. Robert Lustig is een held. Ik hoop dat zijn boodschap verder wordt verspreid.

    Ik eet zoveel mogelijk suikervrij en vermijd brood en aardappelen.
    Uiteraard ben ik zeer gul met boter, olijfolie en vette room.

    Ik verlies de overtollige kilo’s snel en heb me nog nooit zo scherp gevoeld na de maaltijd. Een avondmaal van vlees met gewokte groenten in een vette roomsaus zorgt ervoor dat ik een tweede portie aan mij voorbij moet laten gaan. Dat is me vroeger nooit gelukt.

    1. Ben nu ruim 3 weken bezig, maar verlies amper wat aan gewicht. Zat op de 2 1/2 kilo, en dan is er weer 1 bij….Ga stug door, maar dacht echt dat je in het begin dus wat meer zou afvallen. Wat wel fijn is, is dat we nu dus veel verse groenten eten, en dat ik na zóveel jaar, nu eindelijk echt kook!!! Snap ook niet zo goed, hoe je een vette saus maakt, als je geen basis mag maken van boter en bloem. Heb kruidenkaas, creme fraiche, slagroom, maar het lukt me niet. Iemand een idee?
      Alvast bedankt. Groetjes, Hetty.

  3. Beste lezers,
    ik gebruik sinds 2010 gebruik ik kokosolie om in te bakken
    ontbijt ontbijtspek met eieren met kruiden geen zout.
    Lunch amandelmeel lage koolhydraten veel vet ,gedroogde rozijnen, abrikozen veenbessen.en kaneel voor bloedsuikers te verminderen.
    Ben 10 kilo kwijt en daal nog steeds heel langzaam maar toch.
    diner gewoon groene groente vers wat aardapeel of pasta.
    Geen zgn fruitdrankjes maak zelf smooths lekker met het idee weet wat je eet.

    Eet de helft, maar wel gezond.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.